Uszlachetniacze do oleju, żeby auto pracowało odpowiedniej

Motoryzacja

avatarAutor:

Przykrywając części metalowe olejem silnikowym, unika się ich wystawieniem na tlen, co z kolei unika ich utlenieniu przy wysokich temperaturach, broniąc silnik przed korozją. Można dołączyć także do oleju inhibitory korozji. Wiele olej silnikowy ma też akcesoria w postaci środków czyszczących oraz dyspergujących, by utrzymać napęd w czystości i zminimalizować konstruowanie stałych związków tłuszczowych. Tarcie metalowych części tworzy, w sposób nieunikniony, mikroskopijne cząsteczki metalu. Cząsteczki mogą przenieść się w oleju, powodując większą erozję oraz zużycie kinetycznych części.

Naturalnie żeby przefiltrować te cząsteczki są filtry oleju. Pompa oleju, wyjście lub pompa zębata napędzana silnikiem pojazdu zajmuje się pompowaniem oleju przez filtr. Istnieją dwa typy filtrów, o pełnym przepływie oraz rozdwojonym. Akcesoria do olejów silnikowych, takie jak przeciwkorozyjne, zmniejszają korozyjny wpływ oleju na szczegóły ruchome w silniku – przetestuj Uszlachetniacz do paliwa. Dodatki przeciwutleniające, mają na celu zahamowanie procesu starzenia się oleju. Olej silnikowy kreuje powłokę izolującą ruchome części, jakie się obok siebie znajdują. W ten sposób zmniejsza się bezpośredni kontakt, zużycie i tworzenie się ciepła, chroniąc silnik.

To właśnie dzięki poprawnego przewodnictwa ciepła olej silnikowy, w czasie styku z gorącą przestrzenią, wchłania część ciepła, by przemieścić go w inne miejsce, najczęściej do powietrza lub też jakiegoś typu odprowadnika. W silnikach benzynowych, górny pierścień kompresji ma prawo narazić olej silnikowy na temperatury blisko 160 stopni Celsjusza.

W silnikach wysokoprężnych, górny pierścień może wystawić silnik na temperatury ponad 315 stopni Celsjusza. Oleje silnikowe z lepszymi wskaźnikami lepkości mniej się osłabiają w gigantycznych temperaturach. Wypada zawsze zwracać uwagę na oznaczenie lepkości, które znajduje się na zapakowaniu każdego oleju silnikowego. Klasyfikacja Society of Automotive Engineers dzieli oleje silnikowe wedle 11 klas lepkości, 6 klas zimowych oraz 5 klas letnich. Są również oleje całoroczne, jakie muszą jednak spełnić reguły letnie oraz zimowe.

Dodaj komentarz