Czy elektryczne hulajnogi to przyszłość? Jak w rzeczywistości działają?

Inne

avatarAutor:

Jeśli jesteś w pewnym wieku, to prawdopodobnie masz wspomnienia związane z jazdą na hulajnodze. Te dwukołowe hulajnogi, które dawały Ci wolność na chodniku przed domem. Do niedawna, to był jedyny obraz hulajnogi, czyli nic więcej niż dziecięca zabawka.

Obecnie kilka firm, takich jak Bird, LimeBike czy Bolt, chce zmienić to postrzeganie. Są one bankach duży na pomysł, że mały, kompaktowy e-hulajnoga jest realna osobistego urządzenia transportowego. Ale jest to? Przyjrzyjmy się, gdzie e-hulajnogi są dzisiaj, od ich podstawowego odwołania do tego, jak działają do ich praktyczności poza zwykłą zabawą weekendową.
Powstanie hulajnogi elektrycznej. Chociaż hulajnogi ręczne i elektryczne są dostępne od jakiegoś czasu, popularność tych drugich rosła nieprzerwanie przez ostatnie dwie dekady. Być może głównym rozwoju w projektowaniu i marketingu dzisiejszych e-hulajnogi jest dzieci nie są już głównym odbiorcą. Nie popełnij błędu, cele są nadal młode. Tak się składa, że mają po prostu inny zestaw priorytetów.


Studenci szkół wyższych na kampusach poruszają się za pomocą hulajnóg

Młodzi profesjonaliści, którzy żyją i pracują w środowisku miejskim. Ludzie poszukujący alternatywnych środków transportu w tym środku dużego miasta. Każda z tych grup stanowi segment rynku, który ma tendencję do odrzucania norm i tradycji z przeszłości. Poruszanie się po mieście na hulajnodze o niskiej prędkości i zerowej emisji spalin z pewnością zaspokoi potrzeby osób wymagających alternatywy.
Z czynnikiem jednoczącym, że każdy powyżej pewnego wieku będzie prawdopodobnie wyglądać trochę głupie jazdy jeden, to łatwo dostrzec odwołania. Nie szkodzi również, że hulajnogi elektryczne są proste i łatwo dostępne urządzenia, które są jeszcze łatwiejsze w obsłudze. Jak działają skutery elektryczne? E-hulajnogi, podobnie jak ich niezasilane rodzeństwo są tak proste, jak to tylko możliwe, jeśli chodzi o urządzenia transportu osobistego.

W swojej najprostszej formie hulajnogi składają się z wąskiej platformy lub pokładu, kierownicy z przepustnicą i hamulcami ręcznymi, dwóch kół (choć niektóre modele mają trzy lub cztery) oraz przedniego i tylnego zawieszenia. Większość skuterów są składane, a niektóre modele zawierają również siedzenie. Jeśli chodzi o zmienność, skutery są tym, czym są. Zmienić projekt zbyt wiele, a oni stają się zupełnie inną formą transportu. Posiadają one jednak kilka kluczowych obszarów, w których niewielka różnica ma znaczący wpływ na wydajność.

Zaczyna się i kończy na baterii.

W produkcji e- hulajnóg znajdziesz jeden z trzech typów baterii: niklowo-metalowo-wodorkowe, kwasowo-ołowiowe i litowo-jonowe: Wodorek niklu (NiMH) Będące od dawna ostoją rynku, akumulatory NiMH plasują się pośrodku pomiędzy dobrze znanymi kwasowo-ołowiowymi a nowszymi litowo-jonowymi. Akumulatory NiMH trzymają dłużej ładunek w porównaniu z wersją ołowiowo kwasową, ale są cięższe niż litowo-jonowe. Ostatecznie sprawdzają się jako praktyczna, oszczędna alternatywa dla drogich akumulatorów litowo-jonowych.


Akumulatory kwasowo-ołowiowe. Długoletni koń roboczy wśród akumulatorów, akumulatory kwasowo-ołowiowe jeszcze nie straciły swojego miejsca jako preferowany rozrusznik w samochodach i źródło energii dla wózków golfowych. Choć są nieco kłopotliwe w powszechnym użyciu, nadal można znaleźć wiele tych ciężkich i bardzo tanich akumulatorów w większych skuterach.

Litowo-jonowe Najnowsza technologia akumulatorów do hulajnóg elektrycznych jest również najdroższa, ale z bardzo dobrych powodów. Technologia litowo-jonowa jest bardziej wydajna, trzyma ładunek znacznie dłużej niż kwasowo-ołowiowa lub NiMH, i robi to w znacznie lżejszym opakowaniu. Coraz więcej skuterów elektrycznych są wyposażone w te baterie i jak technologia i produkcja poprawić, więc powinien ceny.
Elektryczna hulajnoga jako dojazd do pracy. Jak zauważyliśmy w otwarciu, kilka startupów zaczynają zalewać główne obszary metropolitalne z setkami wynajem przez minutę hulajnóg. Jedna z takich firm jak Bird czy inne na rynku LimeBike, który oferuje również rowery do wynajęcia, i Spin, który ma podobny model biznesowy z rowerów i hulajnóg.

Atrakcją programów wynajmu hulajnóg jest koszt i wygoda.

Zasilane przez aplikację, po wprowadzeniu podstawowych informacji i potwierdzeniu zgodny na warunki, można odblokować hulajnogę za pomocą prostego skanowania kodu QR. Aplikacja może również poprowadzić Cię do najbliższego przejazdu. Ponieważ są one bez stacji głównej, można znaleźć je w dowolnym miejscu i zostawić także w dowolnym miejscu. Kiedy przychodzi czas, aby zapłacić i to będzie zależne od tego, jak daleko i długo będziesz jeździć.Sprawdź jaka hulajnoga elektryczna jest polecana.

Bird, na przykład, pobiera $ 1 opłaty za odblokowanie, a następnie 15 centów za każdą minutę użytkowania. Na piętnaście minut wędrówki, że wyniesie $ 3,25. Wiele przejażdżek są znacznie mniejsza niż ta. Choć jest to ogromny plus dla tych, którzy szukają alternatywy dla chodzenia pieszo lub jazdy transportem publicznym, wiele miast jest mniej niż otwarte na to rozwiązanie. W kilku miejscach firmy, które wynajmują hulajnogi rozłożył setki urządzeń w całym mieście bez zezwolenia i bez żadnego powiadomienia o tym władz. Kilka gmin odpowiedziało żądaniami do firm, aby usunęli pojazdy, lub zrobią to za nich.
Innym problemem jest brak doświadczenia lub brak wiedzy kierowców. W większości miast w Stanach Zjednoczonych hulajnogi elektryczne podlegają tym samym przepisom, które regulują korzystanie z rowerów. Podczas gdy większość rowerzystów rozumie podstawowe zasady, których należy przestrzegać, nie ma pewności, ilu użytkowników hulajnóg ich nie rozumie. Na przykład, z bardzo nielicznymi wyjątkami, hulajnogi muszą jeździć po ścieżkach rowerowych lub ulicach miejskich, gdzie te pierwsze nie istnieją. Mimo to, liczne raporty donoszą, że mnóstwo e-hulajnóg przemierza miejskie chodniki, zamiast trzymać się krawężnika.

Ponadto, używanie kasku jest praktycznie powszechnym wymogiem dla każdego pojazdu dwukołowego, niezależnie od tego, czy jest on napędzany ręcznie, elektronicznie, czy benzyną.

Dodaj komentarz